måndag 9 juni 2014

Tantfläsk och stövlar

Idag fick minsann "tanten" röra på tantfläsket!
Vi sitter ute och dricker kaffe i förmiddagssolen och efter en stunds avkoppling går jag in för att ta itu med disken - ja faktiskt den från igår kväll. Man är väl "pannsjo" vet jag, och bestämmer själv när det är dags att diska! :)
I alla fall så gick jag in o började med disken, sambon satt kvar ute och, som jag trodde höll ett öga på hunden eftersom den låg bredvid honom. Trots det så fick jag en känsla av att jag borde gå ut o kolla att hunden låg kvar.. (Den är blind på båda ögonen och kan lätt förirra sig från gården. För oss då som bor intill Riks 90:an är det lite vanskligt att inte alltid hålla koll på hunden.)
Men hunden var BORTA! Och sambon gjorde STORA ögon. VA?!
Jag fick fullständig kortslutning i hjärnan och tänkte bara på att få på mig stövlarna så snabbt som möjligt, för att springa och leta efter honom. Sprang kors o tvärs genom skogen, med korta uppehåll hemma på gården för att kolla om den var hemma igen. Men INTE!
Sambon tog cykeln och cyklade hela bostadsområdet runt för att se om den hade irrat iväg åt nåt annat håll, men han fick inte napp heller. Jag sprang med andan i halsen - men samtidigt blev jag smått imponerad över att jag hade så bra kondis också ;) - hela motionsspåret runt, i stövlar! "Jämars tänkte jag, man är nog inte så oäven i kroppen ändå, när det verkligen gäller.."


Sista varvet runt "korta slingan", sedan sprang jag hem, igen. Gjorde en halvhalt vid favvobusken där hunden brukar krypa in när det är varmt ute, och.... där låg ju hunden! Fast han hade grävt ner sig i marken och längst bort ifrån själva passagen förbi busken.
Tittade yrvaket upp när matte nästan höll på att krama ihjäl honom, skakade lite irriterat på huvet och la sig ner igen för att fortsätta resan i drömmarnas värld. Va f*n matte, nu får du väl skärpa dig - ungefär så såg han ut.
Min lilla kramkudde!
Och dagen var räddad, och tantfläsket hade fått sig en omgång! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar